Computer
Numerical
Control
Computer
Aided
Design
Computer
Aided
Manufacturing
Serious
Games
|
ΣΤΑΘΜΗ ΤΩΝ
ΓΝΩΣΕΩΝ
Η ταχεία
τεχνολογική εξέλιξη και η αυξανόμενη ψηφιακή οικονομία προχωρούν
στην τεχνολογική εξέλιξη της λειτουργίας των μηχανουργείων και
γενικότερα της σύγχρονης μηχανολογίας. Προκειμένου να
προσελκυστούν μηχανικοί στον άκρως ανταγωνιστικό κατασκευαστικό
τομέα, πρέπει να προταθούν νέες μέθοδοι μάθησης προκειμένου να
εκπαιδεύονται οι αρχάριοι μηχανικοί σε έννοιες παραγωγής σε
διάφορους τομείς παραγωγής. Οι κατεργασίες μέσω Η/Υ (CAM) δεν
έχουν ενταχθεί ουσιαστικά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των
κρατικών ιδρυμάτων εκπαίδευσης.

Υπάρχει ένας
μεγάλος αριθμός των πτυχιούχων μηχανικών και των εργαζομένων οι
οποίοι δεν διαθέτουν προηγμένες ή βασικές γνώσεις
προγραμματισμού CAM. Ως αποτέλεσμα, τελικά αποτυγχάνουν να
εισέλθουν στην ανταγωνιστική αγορά εργασίας και να ικανοποιήσουν
τις ανάγκες των εργοδοτών. Η νέα γενιά μηχανικών μεγαλωμένη σε
έναν ψηφιακό κόσμο βρίσκει την παραδοσιακή διδασκαλία σε
μηχανουργεία λιγότερο ελκυστική. Το προτεινόμενο αυτό πρόγραμμα,
θα αντιμετωπίσει τα ζητήματα αυτά, παρουσιάζοντας μια
ολοκληρωμένη μεθοδολογία μέσω σοβαρού παιχνιδιού (Serious Game
SG) που μπορεί να ενσωματωθεί στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα
κατάρτισης CAM που προσφέρει η εταιρία CNC Solution. Η πρόκληση
είναι να ενσωματώσει τη συμμετοχή νέων μορφών εκμάθησης CAM μέσω
ψυχαγωγικού (gamified) εκπαιδευτικού περιβάλλοντος,
μετατρέποντας την μάθηση εργαλειομηχανών από
μια μάλλον βαρετή εργασία σε μια συναρπαστική μηχανολογική
διαδικασία. Ο απώτερος στόχος είναι η επιτυχής πρόσληψη
εξειδικευμένων μηχανικών, καθώς και η αποτελεσματική εκπαίδευσή
τους στη χρήση ακριβών εργαλειομηχανών.
Τα Σοβαρά
Παιχνίδια (SGs) έχουν αποδείξει ότι είναι αποτελεσματικά
εκπαιδευτικά εργαλεία ακόμη και για χρήστες με περιορισμένη
γνώση των ψηφιακών μέσων. Έχουν αποδειχθεί εξίσου ή και πιο
αποτελεσματικά απο τα παραδοσιακά μέσα. Η μάθηση μέσω των SG
βασίζεται όχι μόνο στην απόκτηση γνώσεων, αλλά και στη μάθηση
που βασίζεται στην επικοινωνία σύνθετων θεμάτων, την αύξηση των
δεξιοτήτων και της απόλαυσης, της εμπλοκής, της έμπνευσης, της
δημιουργικότητας και της ενεργού συμμετοχής. Αλλάζοντας τον
τρόπο εκμάθησης εργαλειομηχανών μέσω gamified CAM, η προσομοίωση
και η εκπαίδευση κατεργασίας θα δώσει τη δυνατότητα στους
μαθητές να χειριστούν περίπλοκες έννοιες προγραμματισμού CAM και
να τους παρακινήσει να εφαρμόσουν αυτή τη γνώση σε πραγματικό
κόσμο μηχανημάτων. Η εκπαίδευση μέσω SG θα εισάγει τον
εκπαιδευτή και τον εκπαιδευόμενο σε προσομοιωμένα σενάρια μέσα
από τις σύγχρονες τεχνολογίες απεικόνισης, όπως η εικονική
πραγματικότητα. Ο στόχος του εκσυγχρονισμού της CAM εκπαίδευσης
μέσω SG θα μπορούσε να υλοποιηθεί μόνο με τη συνεργασία της
ακαδημαϊκής κοινότητας και της βιομηχανίας. Στο τέλος, οι
εκπαιδευόμενοι θα επιτύχουν υψηλά επίπεδα επιστημονικών
δεξιοτήτων με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.
|